Gratitude sieraden

De GRATITUDE sieraden zijn ontworpen en gemaakt door Miriam Blondeau en (moeder van Emmie met PWS) en goudsmid Pamela.

Naast de sieraden, is de collectie uitgebreid met leren armbanden, ansichtkaarten, katoenen tassen en truien.

Bezoek de Gratitude website en bestel vandaag nog!

Door onze sieraden te kopen, steun je de Prader-Willi Stichting.

Doel 2020
Dit jaar steunen we het skin-picking onderzoek van het Prader-Willi expertiseteam. Skin-picking is het krabben en pulken aan huid en nagel(riemen), zodat er wondjes ontstaan en komt voor bij ongeveer 2/3 van alle kinderen met PWS. Omdat mensen met PWS minder goed pijn voelen, kan skin-picking leiden tot grote geïnfecteerde wonden. Het onderzoek richt zich op het vinden van een werkend medicijn. Afgelopen mei hebben we een mooie bijdrage van €600 kunnen leveren.

Opbrengst en doel 2019
Een bijdrage aan een ontzettend belangrijke groeihormoononderzoek bij volwassenen met Prader-Willi syndroom.
In totaal is er een bedrag van €2000 gedoneerd.

Opbrengst en doel 2018
Eind 2018 hebben we een totaal bedrag van €1600,00 kunnen doneren aan de Prader-Willi Stichting. Mede hierdoor kan het Behavioral Alerts (gedragsalert) boekje gerealiseerd worden. Een boekje met handvatten rondom gedragsproblematiek bij kinderen met Prader-Willi syndroom. Kinderen met PWS hebben vaak erge boze buien, onder anderen door overprikkeling en een tragere verwerkingssnelheid.

Het verhaal van Miriam

Miriam en Jasper hebben een prachtige dochter van 5, Emmie. Emmie heeft Prader-Willi syndroom.

In Emmie haar ontwikkeling is niets vanzelfsprekend en daardoor zien haar ouders de kleine dingen uitvergroot. Van de eerste keer haar hoofdje omhoog houden tot zelfstandig zitten en los lopen, ze vieren de mijlpalen. Natuurlijk hebben ze/we zorgen, maar ze/we weten ook heel goed te genieten en dankbaar te zijn.

Zo is het idee voor dit armbandje ontstaan. Pamela, een bevriende goudsmid, had een luisterend oor op een moment dat het moeilijk was. Ze maakte een prachtig armbandje voor Miriam, met de tekst GRATITUDE. Miriam wilde dit gebaar delen en ook iets voor de Prader-Willi Stichting en alle andere PWS ouders betekenen. Ook Pamela wilde iets voor ons en de stichting doen. En zo is het begonnen. Samen met Miriam haar zus Lianne Blondeau hebben ze de huisstijl ontworpen.